Pn - Pt 9:00 - 17:00
81 532 21 21

WODA A NASZE ZDROWIE cd.

WODA A NASZE ZDROWIE  cd.

Rzecz o wodzie trochę w nawiązaniu do wpisu poprzedniego o nawadnianiu , ale pod innym kątem.

Czy wiesz, że ciało składa się z około 70% wody? Jest również odpowiedzialna za każdy proces w organizmie człowieka. Jeśli nie masz w sobie wystarczającej ilości wody nie możesz dać swoje ciału wystarczającej ilość paliwa do walki z codziennymi stresami i  zmęczeniem, woda ma wpływ na prawidłowe trawienie, skuteczny metabolizm, zdrową skórę, a także wiele innych. Doświadczając pocenia się w letnim upale lub suchej skóry zimą, woda jest kluczem do utrzymania naszego ciała we właściwym bilansie i poziomie.

Oto tylko kilka z wielu powodów, dla których picie większej ilości wody jest korzystne dla naszego ogólnego stanu zdrowia.

W organizmie ludzkim, jak wspomniano wcześniej, woda odgrywa rolę w metabolizmie, reguluje temperaturę ciała (pocenie się jest świetnym przykładem), wspomaga trawienie pokarmów, pomaga dostarczać tlen do całego organizmu, „smaruje stawy”, wypłukuje niechciane toksyny z organizmu, pomaga naszym mózgom w tworzeniu hormonów i neuroprzekaźników, utrzymuje wilgotność naszych błon śluzowych (płuca i układ pokarmowy), transportuje substancje odżywcze z naszej żywności (szczególnie witaminy rozpuszczalne w wodzie).Jednym słowem nie możemy żyć bez wody.

Ile potrzebujesz?

To jest świetne pytanie i zależy to od wielu czynników, ale na ogół 8-10 szklanek na dzień.Należy ta ilość zwiększyć jeśli ćwiczysz, jeśli jesteś aktywna przez cały dzień lub  jeśli nie jesz wystarczająco dużo żywności zawierającej wodę lub też jesteś na diecie z dużą ilością błonnika.

Oto kilka powodów, dla których warto pić wodę

Trawienie.

Od ogólnego dobrego stan zdrowia układu pokarmowego, po odwodnienia po biegunce do uruchomienia jelit i zapobiegania zaparciom ..woda odgrywa istotną rolę we wszystkich tych procesach. Jelito grube jest odpowiedzialne za „wciąganie” wody z powrotem z okrężnicy jeśli jesteś odwodniona z powodu picia jej w z zbyt małej ilości, która może zwiększać ryzyko zaparć. Można temu zapobiec pijąc wodę przez cały dzień i jedząc żywność zawierającą duże ilości wody – takie jak owoce i warzywa.

Utrata masy ciała.

Czy wiesz, że gdy czujemy głód możemy tak naprawdę być wyłącznie spragnieni? Uczucie pragnienia nie tylko powoduje odbieranie sygnałów głodu bardziej intensywnie, ale też jest bardziej prawdopodobne, że pomylisz pragnienie z głodem. Jak wykazano woda zwiększa termogenezę ( wytworzenie ciepła dla utrzymania stałej temperatury ciała), która może pomóc w utracie masy ciała.

Kiedy czujesz się głodny, wypij 1 szklankę wody, odczekj 10-15 minut i ponownie oceń swoje sygnały głodu. Jeśli nadal jesteś głodny, może być to prawdziwy głód, a jeśli głód ustępuje można spróbować wypić trochę więcej wody, aby sprawdzić, czy po prostu nie jesteś sprawgniona.

Zdrowie nerek i  wątroby.

Wody pomaga zarówno nerkom jak i wątrobie wypłukać toksyny i inne nie potrzebne w organizmie produkty uboczne. Głównym zadaniem nerek jest „usuwanie odpadów”, można zapewnić ten proces przez picie wystarczającej ilości wody, aby utrzymać nawodnienie organizmu i pozwolić pracować nerkom w celu utrzymania równowagi.

Bóle głowy.

Cierpisz na migreny i bóle głowy? Badania wykazały, że odwodnienie może być prostą przyczyną wyzwalania bóli głowy u osób na nie podatnych.
Spróbuj tego: jeśli jesteś podatny na bóle głowy i migreny, zawsze miej w pobliżu wodę.  Jeśli występują bóle głowy, spróbuj pić 2 szklanki wody – czasem objawy ustępują lub zmniejszają się  w ciągu 30 minut do 1 godziny.

Sprawność fizyczna

Od pływania w basenie 😉 i robienia w nim ćwiczeń aerobowych, po picie wody w celu nawodnienia po intensywnym treningu lub używania jej w postaci lodu na nogi po treningu aby zmniejszyć ból, woda odgrywa ważną rolę w sprawności fizycznej,  nie wspominając o tym  że woda jest energetyzująca i utrzymuje nasze skupienie i koncentrację.

* BONUS * Woda świetnie smakuje 😉

Najbardziej smaczne z warzyw i owoców są pełne naturalnej wody… szczególnie te służące do robienia  wszystkich naturalnych koktajli i soków (zwłaszcza arbuz, seler, ogórek, cukinia, i inne). Jedząc i pijac te produkty nie tylko nawilżasz ciało poprzez ich spożywanie , ale także spożywasz w tym samym czasie masę witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, – to dodatkowy bonus!

Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Instagram
Instagram
Zamów dietę
Zamów dietę testową
Dieta testowa
Skonfiguruj dietę