Pn - Pt 9:00 - 17:00
81 532 21 21

Odchudzona panna cotta

Odchudzona panna cotta

Nasza fit wersja włoskiej panna cotty, do której zazwyczaj używa się śmietany, a my postanowiliśmy nieco odchudzić ten deser, zrobić coś w podobnej formie, lecz z innych składników dostarczających większej ilości witamin i minerałów – mowa tu głównie o kaszy jaglanej, która jest podstawą tego przepisu. Bogata w błonnik, magnez, witaminy z grupy B, lekkostrawna, bezglutenowa, zasadotwórcza. O tej ostatniej właściwości powinniśmy szczególnie pamiętać, gdyż niestety dieta Polaków składa się w 80% z produktów zakwaszających organizm, a tylko w 20% z alkalizujących, podczas gdy powinno być odwrotnie! O samym procesie odkwaszania organizmu warto poczytać trochę więcej, dlatego przygotujemy dla Was specjalny artykuł ze wskazówkami jak skutecznie odkwasić swój organizm. Wracając do przepisu – polecamy nie tylko jako deser, ale również na śniadanie/drugie śniadanie.

Składniki:

  • 30 g kaszy jaglanej
  • 100 ml melka
  • 8 g cukru waniliowego
  • 100 g truskawek (do musu)
  • mięta do dekoracji

 

Przygotowanie: Gotujemy kaszę jaglaną na mleku z dodatkiem cukru waniliowego. Gdy proces dobiegł końca miksujemy/blendujemy kaszę, studzimy i wkładamy do lodówki na godzinę. W międzyczasie miksujemy truskawki (możemy użyć mrożonych owoców, bądź poczekać jeszcze miesiąc na sezonowe, pyszne truskawki). Po godzinie wyjmujemy kaszę z lodówki, wykładamy gałkownicą na talerzyk, polewamy musem, dekorujemy miętą i gotowe.

Smacznego!

Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Instagram
Instagram
Zamów dietę
Zamów dietę testową
Dieta testowa
Skonfiguruj dietę