Pn - Pt 9:00 - 17:00
81 532 21 21

Deser jagodowy + ciekawostki o kaszach

Deser jagodowy + ciekawostki o kaszach

 

Sezon na jagody właśnie się zaczyna, dlatego żal z niego nie skorzystać i nie przygotować kilku posiłków na bazie tych wspaniałych owoców. Dzisiaj zaprezentujemy Wam nasz podwieczorek jagodowy, który na pewno nasyci i rozpieści Wasze podniebienia. Przygotowany jest na bazie kaszy manny, więc przy okazji zamieścimy 10 faktów i ciekawostek o kaszach:

 

  1. Są zaliczane do jednych z najzdrowszych surowców, które powinniśmy spożywać. Pod względem wartości odżywczych przewyższają ziemniaki czy ryż!
  2. Spożywanie kasz nie powoduje gwałtownych skoków insuliny, gdyż są one źródłem węglowodanów złożonych.
  3. Dostarczają ważnego w procesie odchudzania błonnika, który poprawia perystaltykę jelit i reguluje wypróżnianie, a ponad to znajduje zastosowanie przy obniżaniu stężenia cholesterolu.
  4. Średnia zawartość białka w kaszach to ok. 10 g/100 g produktu, np. amarantus, który często zaliczany jest do kasz (ale w zasadzie jest po prostu zbożem) ma już około 14 g białka/100 g produktu
  5. Naturalnie bezglutenowe kasze to: kasza gryczana, kukurydziana, jaglana i komosa ryżowa (+ amarantus)
  6. Kasza manna, której użyliśmy do przepisu jest lekkostrawna, nie zalega długo w żołądku, dlatego polecamy ją do posiłków popołudniowych/kolacyjnych (a tak swoją drogą idealnie nadaje się do lekkich, dietetycznych ciast 🙂 ).
  7. Krótko mówiąc: kasze to skondensowane zdrowie – dla przykładu w kaszy jaglanej znajdziemy krzem, poprawiający stan paznokci oraz cery, w kaszy kukurydzianej luteinę chroniącą nasze oczy, w gryczanej sporo kwasu foliowego niezbędnego dla kobiet w ciąży oraz witaminy E!
  8. Najszybszą w przygotowaniu kaszą jest kasza kuskus, którą wystarczy jedynie zalać ciepłą wodą na kilka minut!
  9. Dzięki zawartości cennych minerałów (głównie potasu) znajdują zastosowanie przy obniżaniu ciśnienia krwi.
  10. Są surowcem niezwykle uniwersalnym – nadają się do deserów, obiadów (w postaci sypkiej czy nawet kotletów), śniadań – możemy modyfikować je na mnóstwo sposobów.

 

Składniki potrzebne do przygotowania porcji naszego lekkostrawnego podwieczorku:

  • 35 g kaszy manny (ok. 3 łyżeczki)
  • 150 ml mleka
  • 60 g jagód
  • Łyżeczka miodu
  • Dodatki: otręby (płaska łyżeczka), suszona morela, płatki migdałowe, orzeszek

 

Przygotowanie jest bardzo proste: należy doprowadzić mleko do wrzenia, wsypać kaszę i całość mieszać do uzyskania odpowiedniej konsystencji (im dłużej będziemy trzymali kaszę na ogniu, tym będzie ona gęstsza). Kolejno miksujemy kaszę z owocami i miodem oraz posypujemy dodatkami. Gotowe, smacznego! 🙂

 

 

Autor tekstu: Kinga Głaszewska.

Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Instagram
Instagram
Zamów dietę
Zamów dietę testową
Dieta testowa
Skonfiguruj dietę
Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.