Pn - Pt 9:00 - 17:00
81 532 21 21

Nieocenione płatki owsiane.

Nieocenione płatki owsiane.

Uwielbiane przez dietetyków i sportowców, skoncentrowane źródło energii i niezbędnych składników odżywczych – nieocenione płatki owsiane. Charakteryzują się wysoką zawartością białka o dobrym składzie aminokwasowym  i stosunkowo wysoką zawartością tłuszczu, ale są to niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), które znajdują zastosowanie w profilaktyce choroby nadciśnieniowej czy miażdżycy, na pewno od nich nie przybędzie Wam zbędnych kilogramów. Znajdziemy w nich też sporą dawkę błonnika (ok 7 g/100 g produktu) z cenną frakcją beta-glukanu o działaniu obniżającym stężenie cholesterolu we krwi (LDL) i ciśnienie krwi. Powszechnie wiadomo również, że błonnik poprawia perystaltykę jelit, wspomaga trawienie i wpływa na gospodarkę lipidową, dlatego polecany jest w dietach redukcyjnych. Płatki owsiane, to źródło witamin z grupy B, w tym kwasu foliowego, który powinien zostać koniecznie dostarczany kobietom planującym ciąże i już będącym w ciąży, gdyż zapobiega wystąpieniu wady cewy nerwowej u dzieci, ponad to obniża poziom homocysteiny, która przyspiesza rozwój miażdżycy. Zaobserwowano, że u osób z insulinoopornością w cukrzycy typu II przy regularnym spożywaniu produktów na bazie owsa następuje obniżenie poziomu glukozy we krwi. Wraz z płatkami dostarczymy sobie również witaminy E, magnezu, selenu, potasu i fosforu. Zachęcamy do wypróbowania tego przepisu, polecamy szczególnie na śniadania: 

Składniki na 1 porcję:

  • 50 g płatków owsianych górskich
  • 1 jajko
  • Łyżka miodu
  • Kilka kropel aromatu waniliowego
  • 1/2 łyżki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • Dodatki: 80 g truskawek (mus), 2 łyżki jogurtu naturalnego, orzechy, pestki dyni, żurawina

 

 

Przygotowanie: Płatki owsiane zalewamy wodą lekko ponad ich poziom (możemy zostawić na całą noc), białko oddzielamy od żółtka i ubijamy na sztywną masę. Kolejno mieszamy razem ze sobą: płatki, cynamon, aromat, żółtko i miód i na koniec dodajemy ubite białko. Zrobioną masę wylewamy na lekko posmarowaną olejem patelnię (można sobie ją podzielić na kilka placuszków zamiast na jeden duży) i smażymy placuszki po 3 minuty z każdej strony. Podczas smażenia warto zrobić sobie mus truskawkowy poprzez zmiksowanie/zblendowanie owoców. Na wierzch placuszków wykładamy mus, jogurt i nasze dodatki.

 

 

 

Smacznego!

 

Facebook
Facebook
Twitter
Twitter
Instagram
Instagram
Zamów dietę
Zamów dietę testową
Dieta testowa
Skonfiguruj dietę